juni 12, 2006

Girlpower!!

Jag väljer att skriva med lila idag bara för att det är två tjejer som ligger etta och tvåa i tävlingen efter 8 matcher. Det är Andréa som leder på 18 poäng tätt följt av Frida på 17.

Andréa

Etta i tävlingen än sålänge. Tror du det håller hela vägen?
Absolut, allt annat än vinst ser jag som ett nederlag (något som det svenska laget kanske borde anamma...)


Hur lång tid tog det att tippa tipset?
När OS var slut så fanns det ju inte så mycket annat att spendera tiden på... så typ 4 månader... !!! Nej men seriöst "Fröken sista minuten
Björndahl" panikslängde ihop vinnar raden precis i sista stund.


Hade du några hemliga knep när du fyllde i tipset som ni kan ge till oss andra (VM-tidningar, gamla tabeller, hjälp från någon, spådomar)?
Kvinnlig intuition... :-)

Hur mycket har ni följt VM?
Jag har sett allt, till och med följt tv-sändningarna ifrån träningen

Hur tänker ni följa Sverige - Paraguay?
Vet inte än, men seger-badar förhoppningsvis i Sergelstorg-fontänen (hoppas vi ses där...)

Frida

Tvåa i tävlingen än sålänge. Tror du det håller hela vägen?
- Tyvärr är jag tveksam till det, kvällens matcher oroar rejält. Solar mig i stjärnglansen så länge det varar!

Hur lång tid tog det att tippa tipset?
- Inte längre än en tågresa till storstan.

Hade du några hemliga knep när du fyllde i tipset som ni kan ge till oss andra (VM-tidningar, gamla tabeller, hjälp från någon, spådomar)?
- Jag går enbart på känsla. Mer hjärta än hjärna är knepet.

Hur mycket har ni följt VM?
- Massor, självklart!

Hur tänker du följa Sverige - Paraguay?
- Som sig bör - på en storbild utomhus tillsammans med en mängd andra goa Göteborgare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Andrea!
Tessan här!
Så stolt över dig, är självklart inte förvånad över din kunskap. =)
Nu kör vi på torsdag igen.
Vad har du tippat då?
Tusen tack för en trevlig kväll i solen.
Stor kram
din Tessan