juni 09, 2006

Första matcherna rättade

Tyskland - Costa Rica 4-2

Tyskland gjorde sitt jobb och vann hyfsat enkelt med 4-2
Vet inte riktigt vart Tyskland står för Costa Rica var inte bra.

Matchens Kanon: Torstens Frings drömträff från 30 meter
Matchens Kanon 2: Philipp Lahm skruvade in den via kryssribban
Matchens minst saknade: Michael Ballack
Matchens tippare: Ingen (hade helrätt) och alla (hade tippat Tyskland)

Från och med nu kan ni alltid hitta senast rättade tips i länksamlingen till höger.

-------------------------------------------------------------------------

Polen - Equador 0-2

Laget från Sydamerika var det bättre laget, men jag ser gärna dem som motståndare i en kommande 8-delsfinal. Polen skapade i stort sett inget de första 80 minuterna, men de hade två bollar i virket sista 10. Hade Polen gjort mål där så hade 3 stycken fått helrätt, men än så länge har det bara delats ut 2-poängare.

Jag var faktiskt i Polen för 2 veckor sedan och försökte prata fotboll med de få som kunde engelska eller var det så att de inte förstod min p.g.a alkoholintaget? De var ganska så säkra på avancemang från gruppen och där ville de såklart möta Sverige. Nu får de be en extra gång till Påven och hoppas på övre makter för att det ska bli sanning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra idé med lite text till varje match. Trevligt.

Bra att ingen rycker direkt ;)

Sebbe sa...

Får väl se hur länge jag orkar göra det ;)

Imorgon måste väl målet vara att någon ska ha helrätt på en match annars är vi nog Sveriges sämsta tippare.

Ses på efterfesten imorgon om jag inte orkar se Englandsmatchen hos Henke.